Hoofd >> Bedrijfsnieuws >> Hoe u uw overwerkte apotheker kunt helpen

Hoe u uw overwerkte apotheker kunt helpen

Hoe u uw overwerkte apotheker kunt helpenNieuws

Kijk eens rond in uw plaatselijke apotheekketen. U zult waarschijnlijk een vermoeide, overwerkte en gestreste apotheker zien. Eén persoon, die waarschijnlijk een dienst van 12 uur werkt (vaak zonder pauze), heeft de taak om honderden recepten te verifiëren op juistheid en geschiktheid, terwijl hij ook telefoons beantwoordt en griepprik en andere vaccinaties, medicatie-advies geven, verzekeringsinformatie verifiëren, uw arts bellen voor verschillende problemen en klanten in- en uitchecken. Er zijn apotheektechnici om te helpen, maar het is niet genoeg. Hoe beïnvloedt dat uw welzijn?

De New York Times heeft onlangs een artikel gepubliceerd waarin wordt beschreven onder welke extreme druk apothekers staan ​​en hun onbeantwoorde verzoeken aan werkgevers en overheidsinstanties om de last te verlichten. Deze professionals hebben een record gebroken 5,8 miljard voorschriften in 2018, en ze hebben een pauze nodig - niet alleen voor hun gezond verstand, maar ook voor uw veiligheid.

Dat komt omdat hoe meer een apotheker wordt afgeleid, hoe waarschijnlijker het is dat er een medicatiefout optreedt. GELIEVE TE HELPEN, een apotheker in de Keer stuk schreef naar verluidt (anoniem) aan zijn of haar staatsbestuur. Een ander zei eenvoudig: ik ben een gevaar voor het publiek. Met andere woorden, apothekersstress is een reëel probleem.

Is uw recept correct ingevuld?

Apothekers staan ​​onder steeds grotere druk van hun werkgevers om in minder tijd meer recepten in te vullen. Uw apotheker neemt uiteraard maatregelen om ervoor te zorgen dat uw recept correct wordt ingevuld, maar er kunnen zich fouten bij de afgifte voordoen. In een studie Bij het onderzoeken van recepten die door 50 apothekers werden ingevuld, begingen 31 van deze professionals in het jaar dat ze werden gevolgd minstens één afgiftefout.

Consumenten moeten zich bewust zijn van - maar niet bang zijn - van de kans op fouten en weten dat er dingen zijn die ze kunnen doen om fouten te identificeren en te voorkomen telkens wanneer ze een gevuld recept halen, of het nu nieuw is of een nieuwe vulling, zegt Michael J. Gaunt, Pharm.D., Medicatieveiligheidsanalist en redacteur bij de Instituut voor veilige medicatiepraktijken (ISMP). Hier zijn enkele dingen die u kunt doen om de nauwkeurigheid te controleren:

• Open de zak en controleer het etiket op de fles voordat u zelfs maar wegloopt van de apotheekbalie. Ga er niet vanuit dat fouten slechts typefouten zijn, zegt Dr. Gaunt. Een verkeerd gespelde naam kan betekenen dat u het recept van iemand anders heeft.
  • Kijk naar de medicatie . Als dit uw derde navulling is en de pillen zijn altijd blauw geweest en nu plotseling rood zijn, vraag dan de apotheker om de pillen te controleren.Een geïnformeerde patiënt zal bijna altijd een gemaakte fout opvangen, zegt Brady Cole, R.Ph., eigenaar van de Behulpzame apotheker . Hoewel het mogelijk is dat de verschillende pillen het gevolg zijn van een fabrikantwijziging, kan het een fout zijn, dus u kunt het het beste altijd vragen.
  • Lees de bijsluiter en zorg ervoor dat het medicijn dat het beschrijft hetzelfde is als vermeld op uw fles. Neem contact op met de apotheker als er iets niet klopt.

Hoe apothekersstress te verminderen

U kunt niet veel doen aan de lange werktijden en de werkomgeving van een apotheker. Maar u kunt helpen hun werk gemakkelijker te maken en een burn-out bij apothekers iets minder waarschijnlijk met deze tips.

Vraag uw arts om het gebruik van het medicijn rechtstreeks op het recept te schrijven.

Dit zal uw apotheker helpen om u nauwkeurige informatie te geven, vooral als uw geneesmiddel wordt gebruikt om een ​​‘off-label’ aandoening te behandelen, legt Dr. Gaunt uit. Het kan uw apotheker ook helpen bij het kiezen van het juiste medicijn, vooral als het handschrift van uw arts moeilijk te lezen is. Dit is ook handig voor recepten die elektronisch worden verzonden en zorgt ervoor dat de arts het medicijn heeft gekozen dat overeenkomt met de indicatie.

Gebruik het automatische bijvulsysteem.

De telefoon is een enorme onderbreking van de workflow, merkt Cole op. U hoeft niet met iemand te praten om een ​​nieuwe vulling te vragen of om te zien of uw medicatie klaar is. Deze dingen kunnen worden gedaan door gebruik te maken van technologie, zoals automatisch bijvullen en sms-waarschuwingen. Als u geen vullingen meer heeft, bel dan een paar dagen van tevoren om de apotheek de tijd te geven om contact op te nemen met uw arts voor een nieuw recept.

Presenteer kortingsbonnen of kortingskaarten zoals SingleCare wanneer u uw recept inlevert.

Als u wacht tot het ophalen, moet de transactie opnieuw worden verwerkt om de nieuwe, gereduceerde prijzen weer te geven - waardoor u weer in de rij moet wachten. En over kortingsbonnen gesproken, bepaal welke u wilt gebruiken voordat u naar de apotheek gaat. Hoewel uw apotheker u waarschijnlijk wil helpen, hebben ze geen tijd om naar de beste optie voor u te zoeken. Doe eerst je onderzoek. En gebruik een professionele besparingstip van ons: gebruik altijd generieke geneesmiddelen indien mogelijk!

Gebruik de apotheekbalie alleen voor aankopen op recept.

Als u veel niet-apotheekartikelen moet kopen, betaalt u uw recept bij de apotheek en controleert u de rest bij een ander loket. Dat gezegd hebbende, als je dat bent vrij verkrijgbare medicijnen kopen met SingleCare of een andere spaarkaart, dan moet u dit doen bij de apotheekbalie. Zorg ervoor dat u eerst een recept voor het OTC-artikel heeft.

Houd rekening met sluitingstijd.

Kom niet opdagen vlak voordat u sluit en verwacht dat uw recepten worden ingevuld terwijl u wacht. Apothekers hebben gezinnen en levens waar ze ook graag van zouden willen genieten, en zijn uitgeput na die lange dienst.

De kleine dingen die u bij elk bezoek kunt doen, kunnen een lange weg banen wanneer ze worden vermenigvuldigd in de loop van een jaar aan recepten. En vergeet niet om tijdens uw verblijf te bedanken voor al het harde werk dat uw apotheker en technici doen!